.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز برداشت کشت دوم برنج در مازندران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از آغاز برداشت نخستین برداشت رتون در شالیزارهای روستای اسکی محله از توابع بخش مرکزی این شهرستان در استان خبر داد.

سید مرتضی امینی صبح سه شنبه در حاشیه برداشت برنج کشت دوم در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پیش بینی می شود در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی میزان برداشت رتون و کشت دوباره برنج به 20 هزار تن در این شهرستان برسد.

وی تصریح کرد: میزان تولید رتون و کشت دوباره برنج در مقایسه با پارسال 3 تن افزایش خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی آمل تصریح کرد: سطح کشت دوباره نشا و رتون این شهرستان 15 هزار هکتار است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال دو هزار و 254 هکتار افزایش سطح کشت دارد.

وی پرورش برنج به روش رتون را در مقایسه به نشا دوباره برنج مرقون به صرفه دانست و تصریح کرد: پرورش برنج به روش رتون کاهش هزینه ها، مرغوبیت محصول تولیدی و سالم بودن برنج تولیدی عاری از سموم شیمیایی را به دنبال دارد.

امینی همچنین یادآور شد: امسال در مجموع در 51 درصد از شالیزارهای آمل برنج محلی و 49 درصد ارقام پرمحصول برنج کشت شد که سطح زیر کشت برنج محلی امسال بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان آمل بیش از 38 هزار و 450 هکتار از شالیزار دارد، افزود: سالانه حدود 170 هزار تن برنج محلی و پرمحصول در شالیزارهای شهرستان آمل تولید می شود که برنج مورد نیاز بیش از سه میلیون نفر را تامین می کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شالیکار 29 مهر 1388
زودتر برنج را بگیرید که سر کله برنجهای امریکایی در بازار پیدا شده است .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.